نشست مدیران ومعاونین مدارس مجری برنامه کارورزی دردانشگاه فرهنگیان استان قزوین
مدیر امورمدارس وابسته وکارورزی دانشگاه فرهنگیان:
کسب مهارت در کارورزی ، به اتخاذ تصمیم بهتر در موقعیت های آموزشی وتربیتی کلاس درس کمک می نماید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین محمدجواد برهانی مدیر امور مدارس وابسته وکارورزی دانشگاه فرهنگیان کشور ، با حضور در نشست مدیران ومعاونین مدارس مجری برنامه کارورزی قزوین که در دانشگاه فرهنگیان آن استان برگزار شد ،ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه و تلاش های عالمانه همکاران آموزش وپرورش قزوین در اجرای برنامه کارورزی دانشگاه گفت: اهداف کارورزی با همکاری آموزش وپرورش و دانشگاه محقق می گردد و مدیر و معلم راهنما نقش ممتازی در اجرای این برنامه دارند .
محمد جواد برهانی افزود: انتقال دانش و تجارب ارزشمند معلمان ومدیران راهنمای کارورزی ، کمک می نماید، دانشجو معلمان کارورز هنگامی که به عنوان یک معلم مسئولیت کلاس درس را برعهده گرفتند درموقعیت های مختلف آموزشی و تربیتی ، برپایه تجارب و مهارت های گرانبهایی که در درس و برنامه کارورزی کسب نموده اند، تصمیم بهتر را اتخاذ نمایند.
وی خاطرنشان کرد :کارورزی ارتباط بین عرصه نظر وعمل است بنابراین ، دانشجو معلم آنچه را در برنامه درسی تحت عناوین دانش موضوعی ، دانش تربیتی و دانش موضوعی تربیتی می آموزد در محیط مدرسه و کلاس درس ،تحت نظر استاد ،مدیر و معلم راهنما تمرین می نماید و با تبیین مسائل ،حل آنها و تدریس آزمایشی ،مهارت و اعتماد به نفس لازم برای پذیرفتن مسئولیت معلمی را به دست می آورد.درابتدای این جلسه دکتر مشهدی مدیر امور پردیس های استان ضمن خیر مقدم به حضار درمورد اهمیت وجایگاه کارورزی دردانشگاه فرهنگیان ونقش مدارس وهمکاری آنها درانجام امر کارورزی مطالبی رابیان کرد و از تمامی مدیران و معاونان مدارس به جهت همکاری با دانشگاه تشکر و قدر دانی نمود.همچنین دکتر طاهر انصاری از اساتید کارورزی نیز در این همایش توضیحاتی در مورد مسائل و مشکلات کارورزی بیان کرد و در ادامه مدیران مدارس دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در مورد کارورزی و حضور دانشجو معلمان در مدارس و همچنین تعامل بیشتر مدارس با دانشگاه و استادان راهنما بیان کردند.